En mus i mitt hus

Gårdagens morgonpromenad med Lollo. Solen höll precis på att stiga upp, vilket värmde mig när jag innan sett termometern visat 29-. 
Idag är jag ledig från jobbet, jag har min helg nu. Känns faktiskt konstigt att inte längre kunna säga, "åh äntligen fredag", standard när man bara gick i skolan. Men jag tänkte iaf sova mina timmar o ställde alarmet på åtta, för att inte missa chansen att få känna mig ledig. Jomen tjena! Klockan 6 vaknar jag till av att Lollo kommer o lägger sig på kudden bredvid mig, otroligt mysigt. Tills jag börjar höra något som prasslar, tänkte inte mer på det eftersom mamma o pappa var uppe o stökade inför jobb. Tills Lollo börjar reagera starkt på ljudet & sätter sig upp o kollar mot andra sidan rummet, då började jag ana oro. Skriker på pappa att han måste komma, "JAG HAR EN RÅTTA I RUMMET!!!". Fortare än jag hann blinka kommer pappa instormades o stänger dörren, plockar upp gårdagens strumpa som inte hade hamnat i tvättkorgen. Trär den över handen o på något höger fångar den förbaskade lilla musen i min bokhylla. Efter det gick det inte att somna om, vetade att den jäkeln har haft tillgång till min säng & verkar har tröttnat på marknivån, fick mig att vilja bada.. Här fyra hyllor upp levde musen, bland mina hårprodukter. Hur han tog sig dit vill jag inte veta! Att mamma tror jag skrek i sömnen o yrade är ju också ganska roligt, eftersom jag har drömt om råttor några nätter. (Min största fobi)
Hur har eran dag varit? Kanske har ni haft samma fina uppvaknande. Jag löste det iaf på mitt vis, tog ett långt bad, åt god frukost, klädde på mig allt som kroppen bar & tog med lollo på en promenad. Nu går tvättmaskinen o ska snart till att ta tag i alla måsten. Tur att Liina kommer hålla mig sällskap :)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback